Sökmotoroptimering, SEO

Intresserad av sökmotoroptimering? Vi anser att sökmotoroptimering är en del av flera viktiga digitala kanaler att arbeta med. Innan vi utvärderar era möjligheter med sökmotoroptimering skulle vi vilja analysera och förstå hela eran digitala affär. Tillsammans kan vi då skapa en strategi för digital tillväxt där vi utifrån intäktsmål utvärderar potentialen i varje kanal.

Så här ser vi på Sökmotoroptimering, SEO!

Sökmotoroptimering, SEO, är idag en hygienfaktor på en webbplats med målet att förbättra webbplatsens synlighet på sökmotorer som Google och Bing. För att lyckas med det görs ett förbättringsarbete på er webbplats (onpage) och i ert länkarbete (offpage). Med SEO vill vi säkerställa att er nuvarande webbplatsstruktur inte gör att ni förlorar relevant trafik från sökmotorer. SEO ser också till att det finns relevanta undersidor/landningssidor som vi kan leda den köpta trafiken till.

Som ni säkert har erfarit är konkurrensen hög i er bransch vilket gör att kravet på SEO-arbete ökar för varje år som går.

Det finns idag en uppsjö av byråer som på något sätt arbetar med SEO och det är väldigt vanligt att man arbetar med standardiserade SEO-paket. Vilket i sig kan vara bra då det är enkelt för byrån att räkna på innehåll och lönsamhet i varje paket och ni som kund vet vad ni betalar och får under avtalstiden.

Dock finns det alltid ett förväntat resultat på SEO-arbetet som oftast inte är realistiska utifrån budget, tid och resurser.

Skräddarsydd SEO

Vi ser varje företag, verksamhet och webbplats som unik. Det är därför väldigt svårt för oss att tro på att standardiserade paket räcker för att nå förväntade resultat inom en viss tid. Vi tror på att arbeta brett med SEO och inte begränsa oss till ett fördefinierat antal sökord och sökfraser.

Vi arbetar enligt nedanstående modell:

  1. SEO-analys som ger oss en bra bild av hur ni ligger till med er nuvarande SEO. Sedan får målsättning, potential, budget och resurser avgöra i vilken grad vi arbetar med er SEO.
  2. Sökords och marknadsanalys – utifrån er verksamhet, bransch och era produkter/tjänster görs en sökords och marknadsanalys på sökmotorerna.
  3. Marknadsanpassad sajtstruktur – för att nå långsiktighet och god synlighet är det viktigt att webbplatsstrukturen matchar målgruppens sökbeteende på ett bra sätt.
  4. Löpande teknisk SEO – här säkerställer vi att tekniska flaskhalsar inte uppstår och att webbplatsen alltid har goda förutsättningar att exponeras på sökmotorer
  5. Löpande projektledning & uppföljning

Vill du veta mer? Boka ett kostnadsfritt möte!

...eller ring oss på

Vi tänker längre än bara marknadsföring!

För att få bäst resultat från dina digitala kanaler gäller det att veta hela sin kundresa, det är där vi kommer in.