Retargeting

Vi anser att Retargeting är en del av flera viktiga digitala kanaler att arbeta med. Innan vi utvärderar era möjligheter med Retargeting skulle vi vilja analysera och förstå hela eran digitala affär. Tillsammans kan vi då skapa en strategi för digital tillväxt där vi utifrån intäktsmål utvärderar potentialen i varje kanal.

Stor andel av besökare på er webbplats lämnar er sida utan att genomföra köp eller lämna kontaktuppgifter. Retargeting ger möjligheten att på olika sätt fortsätta bearbeta dessa med målet att få tillbaka de. Rent tekniskt sparas det en cookie på besökarens enhet (mobiltelefon, dator, platta) och ni kan fortsätta annonsera mot de när de surfar runt på nätet.

Man kan följa de med bild-eller videoannonser i följande kanaler:

  • Facebook
  • Googles Display Nätverk
  • Youtube
  • Linkedin
  • Sajter innehållandes reklambanners

Man kan också arbeta med retargeting i söket. Dvs om en någon har utfört en sökning på Google och klickat på er annons och som lämnar er sida och utför en ny sökning så kan man ha en aggressivare budgivning för att era annonser ska få högre chans att synas igen. Dessa användare är ofta närmare ett köpbeslut och det kan därför vara klokt att då våga investera i ett högre bud.

Vi arbetar enligt nedanstående modell:

  1. Skicka spårningsscript som möjliggör retargeting
  2. Strategiskt arbete med retargeting där vi jobbar med flera annonser och budskap över cookietiden
  3. Optimering mot uppsatta mål
  4. Rapportering
  5. Uppföljning av resultat och åtgärder

Vill du veta mer? Boka ett kostnadsfritt möte!

...eller ring oss på

Vi tänker längre än bara marknadsföring!

För att få bäst resultat från dina digitala kanaler gäller det att veta hela sin kundresa, det är där vi kommer in.