Facebookannonsering

Vi anser att Facebookannonsering är en del av flera viktiga digitala kanaler att arbeta med. Innan vi utvärderar era möjligheter med Facebookannonsering skulle vi vilja analysera och förstå hela eran digitala affär. Tillsammans kan vi då skapa en strategi för digital tillväxt där vi utifrån intäktsmål utvärderar potentialen i varje kanal.

Med sina 2 miljarder aktiva användare är Facebook störst i världen bland sociala medier. De är även störst i Sverige och hela 70% av alla internetanvändare i Sverige finns på Facebook, vilket motsvarar 64% av befolkningen. Det ger stora möjligheter för annonsörer att nå ut till sin målgrupp.

För bara några år sedan ansågs annonsering på Facebook för dyr och med dåliga konverteringsgrader lämnade många annonsörer plattformen. Idag är plattformen så attraktiv att fler och fler företag annonserar sina produkter och tjänster löpande. Plattformen ger dig möjlighet att välja ut en målgrupp baserat på kön, ålder, intressen, titel, civilstatus, geografi etc. Ju bättre koll ni har på er målgrupp desto snabbare kan annonserna trimmas.

Är ni ett B2C-företag och har koll på era kunders mailadresser?

På Facebook kan man annonsera med riktade erbjudanden mot befintliga kunder. Man kan också via deras funktion Lookalike hitta användare som har samma intressen som era befintliga kunder. Denna funktion är fantastisk då den brukar ha väldigt bra konverteringsgrad.

Fastän Facebook idag anses vara en konverteringsdrivande kanal kan det fortfarande vara svårt att hitta lönsamhet. Det är viktigt att bild och videannonser är utformade på rätt sätt med tydliga Call To Actions. Kampanjens framgång bygger också på att det finns ett bra kunderbjudande.

Man behöver också tänka på att byta ut materialet löpande för annars riskerar man att trötta ut sin målgrupp.

Vi arbetar enligt nedanstående modell

  1. Analys av befintligt konto utifrån era intäkts- och kostnadsmål
  2. Framtagning av rätt kunderbjudande mot nya kunder och befintliga kunder
  3. Rätt inställning av målgrupp
  4. Löpande nyckeltalsstyrd optimering av kontot
  5. Rapporter enligt överenskommelse
  6. Uppföljning av resultat och åtgärder

Vill du veta mer? Boka ett kostnadsfritt möte!

...eller ring oss på

Vi tänker längre än bara marknadsföring!

För att få bäst resultat från dina digitala kanaler gäller det att veta hela sin kundresa, det är där vi kommer in.